te veel bloggen = snacken

de digitale wereld is mooi, maar kan ook hinderen, Zo lezen we in de Pers

een interview met Leon de Winter en Jessica Durlacher:
“De Winter besteedt nog te veel tijd aan zijn weblog voor Elsevier. Tot drie jaar geleden zat hij nog op schema voor zijn boek, daarna is het misgegaan. Ik moest de wereld redden. Als je gevraagd wordt om een weblog voor Die Welt te schrijven, zeg je geen nee. Een jaar geleden is hij ermee gestopt, het werd te veel. In mijn eentje schreef ik soms tien stukken per week. Internet is een monster om te voeden. Ik ontwikkelde een neurotische verslaving aan de actualiteit. Achteraf gezien heeft dat bloggen me twee boeken gekost. Terwijl opiniemaken meer een hobby is, uiteindelijk ben ik in de wieg gelegd om verhalen tevertellen. Met die boeken had ik me ongetwijfeld beter gevoeld. Die stukjes leven maar een dag. Toch is er telkens weer iets in de actualiteit dat me verleidt om mijn ideeën de wereld in te gillen. Noemhet een instant bevrediging. Een blog is een Big Mac. Met frietjes. Durlacher: ‘En nu ga je op dieet, Leon.’

https://i0.wp.com/imagecache2.allposters.com/images/ATA/24385BP.jpg

De Winters log is te vinden op:

Http://Www.else4.nl
3 gedachten over “te veel bloggen = snacken

Geef een reactie

