Geert wilders en de Koran

Geert Wilders wil de koran verbieden. Daar ben ik het mee oneens.

De reacties op het Koranverbod vind ik vreemd.

De Nederlandse politici, een groter stelletje onderkruipsels ken ik niet, reageerden met afschuw. Vrijheid van meningsuiting in het geding, vrijheid van godsdienst etc.
Waarom vroeg ik mij af. Het zijn dezelfde politici die
– in 2004 een wetsvoorstel aannamen om haatzaaizenders te verbieden (149 tegen 1)
– vaak proefballonnen oplaten om speeches van bepaalde imams te verbieden
– oproepen haatzaaiteksten te verspreiden

 

Dus de oproep van Geert Wilders is niet zo heel afwijkend van wat al gangbaar is in de politiek, sterker wat men in geval van haatzaaizenders al poogt uit te voeren! (en wat trouwens niet lukt, maar dat is een ander chapiter)

Iets anders: Als een moslim opstaat en roept dat hij zich gekwetst voelt door een toneelstuk of een boek of een reclame dan moeten we daar respect en begrip voor hebben. Idem dito voor christenen.
Waar blijft het begrip voor Wilders die zich nu gekwetst voelt?

Daarom vind ik de reacties vanuit de politiek nogal schijnheilig en bizar. Goed, wilders gaat ver, ook mij te ver, maar een debat OVER HET ONDERWERP ISLAM/KORAN blijft grotendeels uit..

Ikzelf wil de koran niet verbieden omdat ik vind dat wat er ook aan haatzaaierij instaat , je er kennis van moet kunnen nemen. Dat is zinnig.

9 gedachten over “Geert wilders en de Koran

  1. Dennis

    Renzo, waarom kunnen politici die haatzaaien willen verbieden niet tegen het verbieden van de Koran zijn? Of wil jij beweren dat de Koran een haatzaaiboek is? Want dat is het niet. Zie stukjes van Kader Abdollah in De Volkskrant.
    Ik denk dat je twee totaal verschillende zaken met elkaar vergelijkt.

  2. Dennis

    Okxc3xa9, de islam is met het zwaard verspreid. Dat geldt toch ook voor het Christendom? Kruisvaarders! Ik denk dat met evenveel recht de Bijbel ten onrechte verboden kan worden als de Koran.

  3. renzo

    he dennis,.

    Ik denk dat de koran net als de bijbel EN haatzaait en liefde predikt. wat ik bedoel met mijn verhaal is dat die politici niet zo achterlijk moeten doen met ‘ vrijheid van meningsuiting’> Die hele vrijheid van meningsuiting interesseert ze namelijk anders ook geen donder, ze zijn voortdurend bezig met plannen dingen te verbieden: bikiniposters, zenders, sites, een psychiatrisch patient aanklagen die iets lelijks over de koningin zei (ik vind die aanklacht onmenselijk, die man heeft denk ik goede behandeling nodig ipv gevangenisstraf), zich vooraf drukmaken om een donorshow, en censuur willen uitoefenen.

    Die vrijheid interesseert de meesten geen ruk.

    Maar nu ze argumenten tegen wilders nodig hebben halen ze opeens de vrijheid van m erbij. pff

    En ja, ik las Kader Abdolah. mooi, maar hij sluit ook de ogen voor de haatzaaiteksten in dekoran. In de bijbel staan ze ook hoor, gruwelteksten, van een vader die zijn zoon moet opofferen, van God die volkeren uitmoordt.

    Maar ik ben niet tegen haatzaaiteksten,..

  4. Anoniem

    De Koran moet wel verboden worden. In tegenstelling tot de Bijbel is de Koran een inspiratiebron voor terroristen en anti-westerse fundamentalisten. We moeten krachtig optreden tegen die achterlijke zandnegers. Met het verbieden van Mein Kampf had ook niemand problemen.

  5. ferhat

    Geplaatst door: Hans | 22 augustus 2007 om 0:09

    De Koran moet wel verboden worden. In tegenstelling tot de Bijbel is de Koran een inspiratiebron voor terroristen en anti-westerse fundamentalisten. We moeten krachtig optreden tegen die achterlijke zandnegers. Met het verbieden van Mein Kampf had ook niemand problemen.

    hey vriend heb je de koran wel eens gelezen je weet niet eens wat er in staat man.
    k denk dat je de bijbel ook nooit hebt gelezen maar gewoon een oordeel geeft van schaf die boek maar af mensen als jij zijn zo zielig ik ben zelf een moslim heb alle respect voor de bijbel en cristenen maar zulke dingen gaan te ver van dat de koran verboden moet worden (dan zijn er geen mensen rechten) omdat het over buitenlanders gaat jullie hebben zelf die buitenlanders hier heen gehaald ze werkten beter en harder rijden in beter autos en hebben allemaal een zaak of fabriek maar dat gaat natuurlijk prikken of niet jaloezie onstaat en we moeten van die moslims af dus moet je maar iets bedenken.
    geert wilders is een slimme vos om het zo te doen van de koran is niet goed en verscheur hem maar.
    echt waar man mensen als jou zijn zielig vriend maar daar komen ze wel snel genoeg achter wat er gaat komen, vooral met die film van wilders want ik hoop voor die man dat hij een goei levensverzekering heeft…………

Geef een reactie

