Theo Kars

Martin Simek interviewt schrijver Theo Kars (66)

http://download.omroep.nl/rvu/av/simek/060910.mp3

                                                                                                                Theo Kars

Simek slijmt me te veel; hij vindt dat Kars er zo ontzettend jong uitziet -valt erg mee vind ik- dat Kars zo ontzettend anders dan andere mensen is – valt ook mee. Hij breekt in de laatste vijf minuten een beetje door Kars heen.  Kars deed zijn best om zo nuchter mogelijk over te komen, slaagt daar ook aardig in, maar dan vraagt Simek naar de passie in Kars’ leven.

Onthutsend: Kars begrijpt het woord gewoon niet Hier zou tv nog mooier zijn geweest. Hij moet onthutst hebben gekeken.

17 gedachten over “Theo Kars

  1. amorf

    Tip: het boek ‘Onze hoogmoed’van Boudewijn van Houten. Een van de hoofdpersonen is Theo Kars, die als een bijzonder onsympathiek personage wordt neergezet (net als de andere personages). Samen proberen ze de PTT op te lichten – echt gebeurd.

  2. Karel van der Weide

    Na lezing van “De Vervalsers” (onderdeel van de bundel “Gevaarlijk Leven”) en “Beschermengelen” is Kars met stip in mijn schrijvers top 3 beland. Dood aan Wolkers (gelukt!), weg met Hermans en Mullis is vullis. Uiteraard blijft Gerard Kornelis onbedrijgd op 1.

  3. Peter

    “…om er de tijd te doden en de eentonigheid van het leven in de afgelegen en oervervelende stad Kars te doorbreken…”
    Ontmoetingen met bijzondere mensen, G.I. Gurdjieff, Mirananda, 1981, p. 64

  4. Peter

    Maar Donald, heb je het nieuws dan nog niet gehoord? In ieder geval de neus van Mulisch zal altijd onder ons blijven. De vereniging “Neus voor publiciteit” zal het orgaan nl. – met toestemming van Harry zelf, natuurlijk – operatief laten verwijderen en om de zoveel jaar laten implanteren bij een auteur uit het Nederlandse taalgebied, die het schrijversschap en het bekende Nederlanderschap op de meest efficixc3xabnte manier weet te combineren. Joost Zwagerman schijnt in dit verband al gesignaleerd te zijn in een kliniek voor plastische chirurgie…

  5. De vrienden van Theo (Kars)

    Karel ter Weide, u probeert vast krampachtig mee te liften op het succes van uw neef Ruud (die zich tussen twee haakjes met xc3xa8chte sport bezig hield!!!)en over de rug van de heer Verwer een zekere bekendheid te verwerven (waarom eigenlijk, u heeft naar eigen zeggen toch al een vriendin??), maar het zal u niet lukken!!!!

  6. sander

    Las op internet (google: simek + kars) dat Theo kars gezegd zou hebben: “Mensen zonder hoogtevrees hebben geen fantasie”. Als dat zo is, is het gebeurd onder het motto van: “beter goed gestolen dan slecht bedacht”
    want het origineel van deze uitspraak is van Godfried Bomans, die het overigens veel mooier heeft neergezet.

  7. Toy van Nooijen

    tja zo surfend over Zhe Netz kom je wel eens wat verspreidde meningen tegen.
    ergens hier heb ik de opmerking geplaatst: denken OVER denken ?

    verder interreseert mij het hele onderwerp geen bal
    2 dimensionale logica laat ik aan mijn pc over
    wat ik u zou adviseren is ff in google 2 namen te tjekken

    KURT GODL

    & als ik het goed heb [lol]

    J.R.LEWIS

    by the way groeten aan heer de BIE
    zet door WIM
    & denk vooral aan de stelling van 666
    MURPHY WAS EEN OPTIMIST

  8. toy van nooijen

    He,he.
    Eindelijk zit ik in de politiek.
    Mijn politieke standpunt is MANAGERS moeten meer of beter neuken, i.p.v. ONS lastigvallen met hun hypocryte leugens over dat ze alles BETER willen maken…
    Kan het neutraler ?
    Ik,u & zij weten dat niks beter verkoopt dan ANGST !

    BLUFFERS !
    heeeft u al mijn linkedin profiel bekeken ?
    & mijn nieuwste site BALKENENDE ROT OP MET JE VRIENDJE.
    Nog ff moeilijk te vinden…
    Maar hij staat duidelijk op mijn facebook profiel

    suc7
    Toy
    666

    at ur service madam
    world-domination by FEMALE logic

  9. toyvoormimisterpresident

    Zo is die fluim toch bekend geworden ?

    Normen & waarden
    Normen & waarden
    Normen & waarden

    Gewoon verkooptruc, waarden & normen bekt minder lekker

    Maja, mijn buurman [maro] & ik laten mekaar met rust, gaan bij mekaar over de vloer en ontwikkelen aldus WAARDEN.
    Die schrijven wij op in NORMEN [wetten]
    GIJ ZULT MEKAAR NIET OP DE BEK SLAAN.

    Normen & waarden is romeinen 13 & dientegolge een fascistische leugen.
    Volg des keizers wetten en u zal niets treffen.
    Hup de leeuwekooi in bij gebrek aan tv.

    U bent niet verantwoordelijk voor wat de keizer met u belastingcenten doet voor zijn bewapening & leger.

    MAJA NOU ELK LAND TER WERELD min of meer in staat is met KERNBOMMEN geheel moeder AARDE te vernietigen lijkt het toch WEL onze verantwoording.

    Die kankerhypocryte van een BALKENENDE had daar ook nog een mooi verhaaltje over.
    Maar ik windt me op…
    Later.

    666

  10. toyvoormimisterpresident

    Allereerst zou de ontwikkeling van de joint-fightstriker wat banen kosten maar op de LANGE duur meer werk opleveren.
    Goed voor de economie dus.
    Maar BOVENDIEN dacht de nederlandse regering MEER toestellen te kunnen te VERKOPEN dan de amerikanen verwachten.

    Ja,ja de OUDE VOC-geest.
    Handelen daar is die hondelul goed in.
    Nog meer van dat TUIG.
    Alsof we daar op zitten te wachten, bloedmongool.

    Die vent die het gas aan SADDAM leverde kreeg maar 17 jaar.
    4 x levenslang zou ik zeggen…& dan nog ophangen.

    666

Geef een reactie

