Yburg

Pubers op IJburg (A’damse VINEX-wijk) vervelen zich te pletter, aldus Het Parool van afgelopen zaterdag.

Ik zat het aanvankelijk met instemming te lezen, dat er een hangplek moet komen, een jeugdhonk en weet ik wat. Want anders geven ze overlast.

Kennelijk ben ik al erg beinvloed door het welzijnsdenken, want later dacht ik: ja maar haal je daarmee de verveling weg?

Die jongens en meiden kunnen toch ook gaan gamen, lezen, huiswerk maken, naar de stad FIETSEN (goed voor de conditie) of trammen, gaan sporten? Of weet ik wat.

Kweken we op deze wijze niet een superverwende generatie? Hebben we die niet al gekweekt?

Begin ik een ouwe lul te worden?

 

5 gedachten over “Yburg

  1. Kelly

    Huiswerk maken gaat moeilijk in de vakantie, maar ik vind wel dat je gelijk hebt. Hiermee kweek je inderdaad een superverwende generatie. Er is genoeg te doen om je niet te vervelen!

  2. Peter

    Misschien zou er meer groen (grasvelden, evt. met bomen, struiken, water, etc.) aangelegd kunnen worden. Waarom moeten er overal stoeptegels zijn of perken met volkomen dicht struikgewas? Op gras kan gevoetbald e.d.

  3. Nirvana

    Het zou best zo kunnen zijn dat er een generatie is waarvan de meesten denken dat de gebraden duiven vanzelf in hun mond zullen vliegen. Denk maar eens aan de zesjes-cultuur onder studenten.

    Hoe is de situatie thuis van die jongeren?

  4. wout eenhoornxc2xa0

    Je hebt gelijk.Ze willen alles het liefst voor de deur en dat kan niet. Een beetje moeite doen en bijvoorbeeld gaan sporten.
    Ik ben een ouwe lul die in een arbeidersbuurt woonde waar totaal geen voorzieningen waren en het was er prachtig.
    Wij vermaakten ons opperbest en toen was er nog geen televisie, internet enz.enz. Bovendien zie ik in die wijken toch vaak goede speelpleinen, trapveldjes, skeelerpistes enz. Neen, niet klagen
    maar zelf eens wat gaan doen.

Geef een reactie

