Matten 2 is uit, over vrouwen, drank.. en schaken

Alleen in schaaktijdschrift Matten vindt u het:
– een stuk van Gert Ligterink over een drankgelag van het nederlands schaakteam. Vergeet het nederlands elftal, vergeet Kyra Eggers. Kan ook het Nederlands schaakteam een Louis van Gaal gebruiken?
– een stuk van Jan Timman over Mikhail Tal
– een artikel van Alexander Munninghoff over een interview met Kasparov dat door toedoen van de KGB nooit plaatsvond.
– een human interest interviewtje van renzo verwer met Sylvia Kristel over schaken.
en: als klap op de vuurpijl schrijft grootmeester Karel van der Weide pagina’s vol (te weinig!) over zijn liefdesavonturen. Nee niet in Amsterdam. hoe hij die stad soms op stelten zet (met Ron W. zo gaat het verhaal), dat moet nog beschreven worden. Zijn stuk ‘I’m your man’ handelt over een avontuur in Karels geliefde Duitsland. en hoe hij daar een schaakster verschalkte:

Enige citaten:
‘Al met al, het was een buitengewoon leuk contact. Zo vaak gebeurt het niet dat ik met een vrouw een goed gesprek kan voeren en bij ieder ander had deze situatie kunnen resulteren in tevredenheid. Zie het maar als een karakterfout van me, maar desondanks sluimerde in mij de onvrede. Ik kon niet verdragen dat het seksuele aspect ontbrak; ik wilde haar. We speelden in de derde ronde tegen elkaar en ik (wit) was erop gebrand te winnen. Een alternatieve vorm van haar eronder krijgen
(…)
Nu was mijn geduld op. Ik trok mijn jas en schoenen aan om buiten stoom af te blazen en liep nog even langs haar kamer om te zeggen: The deal is off. Meteen klikte ze haar gesprek weg en haalde me over alsnog aan de wodka te gaan.
Tot op de bodem. Zelf moest ik in de loop van de avond/nacht de wodka mengen met jus d’orange, sowieso kan ik slecht tegen sterke drank. Zij bleef echter stug puur drinken. We voerden een soort evaluatiegesprek. Breek die muur om je heen af en wees niet zo serieus, adviseerde ze me. Zelf vertelde ik over de Tantalus-kwelling die zij voor me was; een mooie, intrigerende, slimme vrouw die voortdurend in je omgeving verkeert, maar waar je niet aan mag zitten. De fles begon aardig leeg te raken. Ze meldde dronken te zijn gevolgd door: Do you still want me? Hierop moet ik bevestigend hebben geantwoord, want een moment later sprong ze bovenop me.

Matten Nummer 2

Redactie Dirk Jan Ten Geuzendam, Allard Hoogland, Rob van Vuure MATTEN, Schaakverhalen 2

Lees verder
in: Matten 2. EURO 11,95. Verkrijgbaar in schaakwinkel. boekhandel, bol.com,

http://www.newinchess.com

 

5 gedachten over “Matten 2 is uit, over vrouwen, drank.. en schaken

  1. Trude

    Sylvia Kristel en schaken? Ik wist dat ze acteerde en schilderde, maar over het schaken heb ik haar nog nooit gehoord.
    Ben benieuwd naar het interview!

  2. Trude

    Sylvia Kristel en schaken? Ik wist dat ze acteerde en schilderde, maar over het schaken heb ik haar nog nooit gehoord.
    Ben benieuwd naar het interview!

  3. Nirvana

    @Trude: Veel mensen schaken toch wel eens? Misschien heeft ze o.a. ooit met wijlen W.F. Hermans in Parijs geschaakt. Die kende ze namelijk persoonlijk. (Het zou een vraag van mij zijn geweest als ik even in Renzo’s schoenen had gestaan.)

  4. Janine Voskamp

    Hoi Allen,

    Goed te zien dat er meer mensen weet hebben van de Windroos; aangename, intrigerende poezie die veel besproken wordt in de literaire sectie van de Groene.
    En dr prijs is best: 5,95 voor een bundeltje.
    Wel even bestellen want de meeste boekhandelarijen hebben ze niet op voorraad.

    Groeten
    J9

Geef een reactie

