rare fout in stemming eerste kamer? welnee

Tot mijn verbazing zijn veel kranten en media nogal verbaasd over het verkeerd stemmen door een groen links-statenlid. Hierdoor komt niet GL-er Herman Meijer in de senaat, maar een SP-er.

Ik heb zo mijn vermoedens waarom de betreffende GL-er Meijer niet in de 1e kamer wil.
OP de site http://www.pnvd.nl, de partij voor vrijheid, diversiteit en naastenliefde lezen wij een citaat van Meijer:

“Ik kan ook wel op een knaapje vallen. Men gaat ervan uit dat je met een kind geen erotische verhouding kan hebben, zonder het te benadelen .Kinderen zouden minder verstandig zijn en niet goed duidelijk kunnen maken wat ze wel of niet willen. Onzin. Alle leeftijdsgrenzen moeten gewoon uit de zedelijkheidswetgeving worden geschrapt. Als er geweld wordt gebruikt dan is dat gewoon geweld of misbruik en dan zijn weer genoeg andere wetten om daar iets tegen te doen.”

 


De site meldt verder: ‘ Als het aan Meijer ligt wordt de leeftijdsgrens waarop seksuele contacten zijn toegestaan teruggebracht naar 12 jaar, een opvatting die hij niet met alle partijgenoten deelt. “Korthals Altes heeft dat ooit voorgesteld. Ik ben ervoor omdat ik geloof dat ook een 12-jarigebehoefte heeft aan seks. Ik vraag me sowieso af of je op dat punt een zedenwet moet hebben. De groei van de homobeweging is ten koste gegaan van pedofilie. Een homo is normaal, een pedo niet. Pedofilie zit weer in de taboesfeer, het is crimineel. Nee, dat kan echt niet.””

(bron:www.pnvd.nl/verantwoord.html)

Dit zou natuurlijk alles met de stemming te maken kunnen hebben, een GL-er die het niet zo op dergelijke standpunten heeft..het zou kunnen, weet het ook niet. Het kan ook een GL-er zijn met enorme SP-sympathieen ofzo

UPDATE
Het Betreffende lid, CHeryl Braams, heeft gemeld , dat ze ze zich vergist heeft bij het stemmen. Het zou kunnen, maar ik geloof het niet zo. Zeven vakjes kruis je niet per abuis aan.

3 gedachten over “rare fout in stemming eerste kamer? welnee

Geef een reactie

