Van der Weide weigert deelname NK schaken

Karel van der Weide,. nr 13 van Nederland, heeft een uitnodiging van de KNSB om aan het komende NK deel te nemen afgeslagen. Na een aantal afzeggingen kreeg hij als eerstvolgende op de plaatsingslijst , de mogelijkheid deelnemer te worden. Van der Weide reageerde vanuit Liechtenstein, waar hij ’s lands eer hooghoudt, als volgt op het aanbod van Jeroen Bosch van de bond..

Beste Jeroen,

Bedankt voor de uitnodiging, maar helaas…

Mijn redenen voor de afwijzing:

-logistiek: 17 juni heb ik toegezegd bij het jubileum van SK  aan te treden. Deelname aan het HSG open heb ik eveneens beloofd.

-financieel: Start en prijzengeld maken het HSG open uberhaupt interessanter dan het NK (nog los van de tegenstand).

-emotioneel: De kwestie rond de halve finale zit me nog steeds dwars.

-principieel: Een toernooi als het NK verdient een gedegen voorbereiding, zowel van de deelnemers als van de organisatie. Het is nu een last-minute stoelendans.

Tzt kan ik deze punten nader toelichten, maar nu heb je ongetwijfeld wat beters te doen, zoals het complementeren van het deelnemersveld.

Succes daarmee en groeten uit Liechtenstein, Karel

Wie wordt de volgende die aan het NK meedoet …



Geef een reactie

