Mooie zinnen uit Nederlandse songs

briljante-zinnen.jpg

 

Fraaie zinnen:

“Zij houdt van mij en ik hou haar vast.”
Thuis Ben – Hans de Booij

“Ik moet nog eens wat jatten van een Italiaan”
Zoveel te doen – Toontje Lager

“Goed je mag demonstreren, maar met je rug tegen de muur”
Over de Muur – Klein Orkest

“Alle Menschen werden Brüder, maar ik blijf liever alleen”

Het Antwoord – Frank Boeijen

“Als het geen peper is, dan is het dus de zout”

Eenvoud – Het Goede Doel

“Ik heet Jan en ik kom haast elke week in ’t weekend in de discotheek.”
In de disco – Noodweer

“De wereld is niet voor verliezers. de wereld is voor de kussers. De kussers zullen winnen.”  Brouwersgracht – Hans de Booij.

“Ik hou van alle ogen ./ Ik kijk er zo graag in
Hoe meer ik word bedrogen / Hoe meer ik ze bemin

Uit: ik hou van alle vrouwen – Koos Speenhoff

Meer welkom!

10 gedachten over “Mooie zinnen uit Nederlandse songs

  1. Anoniem

    We zijn hier aan de oever van een machtige rivier
    De andere oever is daarginds, en deze hier is hier
    De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant
    Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
    En dit heet dan de overkant, onthoudt u dat dus goed
    Want dit is van belang als u oversteken moet
    (De Veerpont, Drs. P

Geef een reactie

