over journalistiek

“Journalisten missen het vermogen om vrolijk, creatief, innovatief en kleurrijk met alle veranderingen om te gaan. “Het is daarom niet gek dat de meest spannende journalistieke initiatieven allemaal voortkomen uit een context van buitenaf de reguliere beroepscultuur”,’

En:

” Boeken lezen is het ultieme sociale isolement. Dat is meer verloederend dan chatten of instant messagen.”

Meer prikkelende meningen over journalistiek op:

http://www.sargasso.nl/archief/2006/12/20/een-journalist-jongleert-met-steeds-meer-ballen/#more-7346

3 gedachten over “over journalistiek

  1. Anastasius Bibliothecarius (Gr)

    Bibliotheken zijn een gevaar voor de volksgezondheid. Al die mensen die van het toilet afkomen zonder hun handen te wassen, en daarna in boeken gaan bladeren. En mensen die tussen het bladeren in hun neus peuteren. Boeken zijn de ergste virusdragers en -verspreiders die er zijn. Bibliotheken zouden verboden moeten worden, of wij zouden op zijn minst van overheidswege een gratis verzekering tegen de gevolgen van bibliotheekbezoek aangeboden moeten krijgen.

  2. Anastasius Bibliothecarius (Gr)

    Bibliotheken zijn een gevaar voor de volksgezondheid. Al die mensen die van het toilet afkomen zonder hun handen te wassen, en daarna in boeken gaan bladeren. En mensen die tussen het bladeren in hun neus peuteren. Boeken zijn de ergste virusdragers en -verspreiders die er zijn. Bibliotheken zouden verboden moeten worden, of wij zouden op zijn minst van overheidswege een gratis verzekering tegen de gevolgen van bibliotheekbezoek aangeboden moeten krijgen.

  3. Marion

    Hee Renzo, Boeken zijn anders voor mij een heerlijke vlucht uit de werkelijkheid, om te genezen in een virtuele tijd en een virtueel verhaal, dat alles om me heen laat vergeten. Dat geeft me de tijd mijn gedachtes te ordenen. Mijn leven weer op de rails te zetten. Daar kan geen msn tegenop hoor.:-) Journalist zijn lijkt me dan ook niet leuk. Het is te los heeft geen vast doel, is los als zand.. en hoewel zand weer een associatie is met mijn geliefde strand wil ik het daar wel een beetje mee vergelijken, alles lijkt weg te spoelen dat ze ooit geschreven hebben… Er is geen strand waar het aanspoeld..Marion

Geef een reactie

