luisterconcert

ik zag laatst volgend bericht op cultuurnet:
Luisterconcert Martin Korthuis op Schiermonnikoog

Martin Korthuis geeft op 2 januari 2007 een luisterconcert in Herberg
Rijsbergen op Schiermonnikoog.
In zomer presenteerde Martin zijn nieuwe album ‘Aailaand’ op in de
noordelijke provincies en op de waddeneilanden, ondermeer op
Schiermonnikoog.
Op dit moment gaat de ‘AAILAANDTOUR’ langs verschillende podia in het land.
Natuurlijk laat Martin de liedjes van zijn nieuwe album ook in de
kerstvakantie op Schiermonnikoog horen.

Aanvang 20.00 uur
Entree xe2x82xac 9,00 per persoon
Reserveren. 06 16 02 63 23 / e-mail

Informatie: Website

Organisatie: Website

Ik ben ontzettend benieuwd naar de term luisterconcert. Wat zouden ze ermee bedoelen. Ik dacht nl. dat alle concerten om naar te luisteren waren. Of zouden ze de overige zintuigen van de luisteraars af? of is dit een uitdrukking op schier? ik ben echt zeer benieuwd.

Ik heb de organisatie dit keurig gevraagd, maar ze luisteren niet en geven geen antwoord.

Ik denk dat het interessant doen, is die term!

 

4 gedachten over “luisterconcert

  1. renzo

    een violiste die ik raadpleegde vond het ook een rare term. Ze dacht dat de term wellicht afgeleid was ‘ luister-cd’.

    wat IK oevrigens ook een vreemde term vindt. En CD die niet om te luisteren is, noemen we CD-ROM. Dacht ik.

  2. Peter

    Ik denk dat je het moet zoeken in de hoek van de term “luisterlied(je)”, een term, die vroeger misschien wat meer gebruikt werd dan tegenwoordig. Er zijn liedjes, waardoor je meegesleept wordt (als je er van houdt, natuurlijk), (nummers van Marco Borsato)en luisterliedjes zijn daar zo ongeveer het tegenovergestelde van. Dus geen gehos, polonaisse of meebrallen of urenlang dansen op beats en pillen, maar een knus plekje bij het haardvuur, pepermuntje op de tong, kopje kruidenthee,
    terwijl de kinderen zich vermaken met ganzenbord en vlooienspel.

    Op de website waar het hier om gaat, wordt de betr. muziek omschreven in termen als sfeer

  3. Wouter den Dooper

    Als je goed naar een luisterliedje luistert, kunnen je oren opwindende vergezichten openen, waarvoor je ogen gesloten blijven( het zogenaamde besef van de aanwezigheid van Nietbestaanbare Zijnswerelden, zoals een Vaderlandse Goeroe eens orakelde). Zoals het besef dat het Gras achter de Heuvel altijd Groener is, of dat achter elke Horizon een Nieuwe Woensdag licht.
    (deze tekst is geschreven op een vrijdag)

Geef een reactie

