Nederlandse film (I) : een preutse Paul Verhoeven

Aardig citaat over regisseur Paul Verhoeven, de man met een flinke hoeveelheid bloot in zijn films (Turks fruit, showgirls, Basic Instinct). Actrice Carice van Houten speelt in Verhoevens laatste film ‘ zwartboek’ en zegt in NRC-Handelsblad., 8 september j.l.:

“Hij is de meest preutse regisseur met wie ik ooit gewerkt heb. Hij schrok al als ik zei:’ Dat is toch na die pijpscene?’ Waarschijnlijk ook omdat het uit zo’n onschuldige meisjesmond kwam. Dus dan kwam ik ‘ s ochtends zijn trailer in en zei: ‘Zo valt er nog wat te kontneuken?” Dat vond hij grappig. Hij is een lieve man, hij ontroert me.”

2 gedachten over “Nederlandse film (I) : een preutse Paul Verhoeven

  1. Anoniempje

    Verbaast me niks. Zo weet ik uit betrouwbare bron dat de Amstelveense komiek Donald O. – vermeend feestneus en partycrasher – een regelmatig bezoeker is van de zondagmiddagdiensten van dominee Zwerp in Ootmarsum. Waar de Dordste leerregels nog hoog in het vaandel staan, zoals het hoort!!!

  2. Karel van der Weide

    De Nederlandse film associxc3xaber ik altijd met een overdaad aan platte braak-, toilet- en sexscxc3xa8nes. Dit waarschijnlijk ter compensatie van actie, gezien het low-budget vaak nauwelijks te realiseren. Zeer verklaarbaar, dat mijn vader ooit tijdens “Turks Fruit” door een volle bioscoopzaal riep: “Niets blijft ons bespaard”. Ook Verhoeven bezondigt zich aan kotsen, poesje verven en het omkieperen van een vat vol stront, het bleef echter binnen de perken.

Geef een reactie

