Lovely Rita!!

en van het ene bericht komt het andere. Kijk eens goed naar de tekst van Lovely Rita (post hieronder)

Aaaahhh…

Lovely Rita meter maid
Lovely Rita meter maid

Lovely Rita meter maid
Nothing can come between us
When it gets dark I tow your heart away
Standing by a parking meter
When I caught a glimpse of Rita
Filling in a ticket in her little white book
In a cap she looked much older
And the bag across her shoulder
Made her look a little like a military man

Lovely Rita meter maid
May I inquire discreetly (Lovely Rita)
When are you free to take some tea with me?

(Lovely Rita, maid, ah)
Rita!

Took her out and tried to win her
Had a laugh and over dinner
Told her I would really like to see her again
Got the bill and Rita paid it
Took her home I nearly made it
Sitting on the sofa with a sister or two

Oh, lovely Rita meter maid
Where would I be without you
Give us a wink and make me think of you (Lovely Rita meter maid)
Lovely Rita meter maid, Rita meter maid (Lovely Rita meter maid)
Oh Lovely Rita meter meter maid (Lovely Rita meter maid)
Ah da, ah da (Lovely Rita meter maid)

Als dat niet op – veertig jaar later- op Ayaan slaat! Lovely Rita is parkeerwachter, net als Rita Verdonk een soort inspecteur is, die macht uitoefent.  En natuurlijk het aaaaaaah rita en : ‘ Rita, where would I be without you’ . Ach misschien is het gezocht, gun mij ook even mijn flauwiteiten. Op naar de volgende plaat!  Days of Future past  van The Moody Blues …denk ik – benieuwd waar mij dat brengt…

Lovely Rita Sainte Patronne des cas dxc3xa9sespxc3xa9rxc3xa9s

https://i2.wp.com/www.rarebeatles.com/sheetmu/uk/smuklovelyrita.jpg

Enkele Lovely Rita’s op een rij: een gelijknamige film, de hoes van de Beatles-single en :  de parkeermeter die Lovelty Rita genoemd wordt – naar de beatles-plaat??

2 gedachten over “Lovely Rita!!

  1. Wouter

    Hier is de Nederlandse “vertaling” van Erik Bindervoet en Robbert-Jan Henkes.

    Aahaha, gisse Gretel ketelbink, gisse Gretel ketelbink

    Gisse Gretel, ketelbink, blijven wij altijd samen
    Als het gaat stormen klim ik in je hart
    In het ruim al bij de ketel
    Zag ik plots een glimp van Gretel
    Gooide met haar handen nog wat kolen in het vuur
    In het roet leek zij nog zwarter
    In de gloed – nog veel aparter –
    Leek ze al een beetje op een voedoeprinses
    Gisse Gretel, ketelbink, vraag ik hier vrijblijvend
    Kom je langszij en drink een slok met mij

    Gretel!

    Dronken rum en aten hapjes
    Raakten rum en maakten grapjes
    Zei dat ik haar snel nog eens wou zien
    In de kooi wordt het gezellig
    Jij bent mooi, beweeer ik stellig
    Maar daar luidt de noodklok als er onweer opsteekt
    O, gisse Gretel, ketelbink, zonder hou ben ik nergens
    Geef me een wenk zodat ik denk aan jou

    Gisse Gretel ketelbink
    Gisse Gretel ketelbink
    Gisse Gretel ketelbink

    ada, ada, ada, hhh, ada, hxc3xa8hxc3xa8hxc3xa8, oh, ah, ooooooooh,
    Oh stop maar

    Deze persoon lijkt meer op Ayaan te lijken: een voedoeprinses die nog wat kolen in het vuur gooit. En is er niet nog een openstaande afspraak met Rita V. om samen “een glas wijn” te drinken…

    P.S. In de Beatle-versie probeert Paul het aan te leggen met Rita, maar John roept op het einde “leave it!” Zou John Rita maar een takkewijf gevonden hebben?

Geef een reactie

