te zware boeken?

Al dagenlang staan kranten vol met artikelen over te zware schoolboeken – de pvda wil er zelfs een wetsvoorstel over aan nemen. Ik zag al heel onzorgvuldige info in stukken staan, bijv. dat een totaal boekenpakket van iemand 12 kilo woog. Nou en? dacht ik, je neemt alleen mee wat je die dag nodig hebt. en het sjouwen gebeurt alleen tussen de lessen in en van en naar school toe (er bestaan bagagedragers!!  openbaar vervoer!! dus het valt allemaal wel mee)

Aan de andere kant lees ik nu al jaren over te dikke kinderen. Laat die kinderen dus lekker een beetje sjouwen, dan verbruiken ze energie en worden ze dunner. En hoeven ze ook niet naar het fitnesscentrum.

Buiten dat: we hoeven toch geen watjes op te leiden? En  Ik denk dat mijn kennis in Rusland heel erg hard moet lachen om dergelijke berichten.


ventje met boekentas

 

Een gedachte over “te zware boeken?

Geef een reactie

