Beter

De laatste tijd hoor ik, beginnende ouwe lul, vaak jongeren (onder de 20) het woord ‘ beter’ gebruiken in de betekenis van ‘OK’:

Ik zeg bijv. op msn: ik ga douchen, ben vies.
Antwoord: ‘beter’

of: – ik ga de koelkast bijvullen
‘ beter’

Is dit nu nieuw of loop ik gewoon al een jaar achter? Vind het wel leuk klinken, heb het alleen nog niet gehoord als antwoord op een voorstel (als: ‘ zullen we die film gaan kijken?’). Maar dat kan nog komen.

8 gedachten over “Beter

  1. majriM

    is dit nu die befaamde (hoop jij dan) “wet van verwer”? πŸ˜‰
    Maarreh, “beter” wordt al langer gebruikt hoor. Straks is het weer wat anders…

  2. champagne

    Met twee pubers in huis ben ik altijd snel op de hoogte van de modernste kreten. Ik zal je een tip geven, zodat je met de jeugd mee kunt blijven doen en niet als ouwe l*l versleten wordt.Txc3xa9 voor iets zetten als uitroep is erg in. Txc3xa9 leuk gewoon…of txc3xa9 saai gewoon. Verder hoor ik ook nogal eens langskomen: “Ik heb voor een week dorst….slaap…enz. Vul zelf maar naar believen in. Wat zul jij scoren bij de jeugd. Txc3xa9 gek gewoon πŸ˜‰

  3. Peter

    H. P. Blavatsky zei het al: alles gaat in cycli, alles komt terug (maar toch steeds weer anders). Toen ik klein was, riep mijn gitaarleraar ook steeds “Te gek!” NB De klemtoon lag toen niet op te. Hetzelfde dus, en toch anders. Far out! 8) πŸ˜€

  4. wichtje

    Renzo uit Woerden, niet om het een of ander maar het bezigen van de term “beter” vond al geregeld plaats zo’n 17 jaar geleden in een suf dorp zoals Bussum bijvoorbeeld. Waarschijnlijk is het daar inmiddels hopeloos ouderwets maar het is leuk om te weten dat zo’n bejaarde kreet in jouw leven inmiddels opgang doet.

  5. Renzo

    Ja, ja resa (?)/wichtje in el geval is het nu hier weer hier in. Onder tieners. En nee Majrim, dit is niet de wet van verwer/

  6. Donald

    Wichtje?!!!!!!! Renzo doe me nu even een plezier. Jij bent echt de enige die ik dat de laatste dertig jaar heb horen zeggen. Wichtje is ongeveer net zo erg als ‘meiske’ of ‘deerne’ Dit zijn woorden uit het oeuvre van Peter Knegtjens, bij leven ‘ beroeps-hedonist’. 8)

  7. toyvannooijen

    Jeminee (begin 19-de eeuw), wat gebeurt hier allemaal? Tot vandaag zonder mijn medeweten … Gelukkig heb ik een grenzeloos vertrouwen in Renzo, dientegevolge heeft hij [voor mij, net als IEDEREEN overigens] ALTIJD gelijk. Zo lang je maar NIET aanneemt dat jouw mening de enige juiste is. Overigens ben ik wel nieuwsgierig wat er bij MIJN website [http://gravatar.com/toyvannooijen] vermeld staat. Leuk & spannend.

Geef een reactie

