oubollige taal, gehoord in de winkel

– doet u mij maar een drumstel meneer
– een enkele reis uiteinde (bij aanschaf strippenkaart)
– Goeiesmorges!
– Prettig paasei

Nu moet ik eerlijk zeggen (bijna had ik geschreven: gebiedt de eerlijkheid me te zeggen) dat ik ook een eigen oubo-taal heb. Vooral aan het einde van de dag, als een klant dan zegt: ‘ 1 davidoff (of 1 marlboro) meneer’ , dan wil ik nog wel eens antwoorden: ‘dat kan. Speciaal voor U apart gehouden mevrouw/meneer.’

Terwijl achter mij de vele pakjes Davi en Marl zichtbaar zijn!

2 gedachten over “oubollige taal, gehoord in de winkel

  1. Donald

    Ik zit me dikwijls helemaal gek te ergeren aan die slappe ouwehoerverhaaltjes van mensen in een winkel, maar ook daarbuiten. Wat te denken van pareltjes als ‘Heb jij dat weer meegebracht?!’ of ‘Slechte mensen gaat het altijd goed.’ Imitaties van Paul de Leeuw en Jiskefet zijn natuurlijk ook een legitieme reden om iemand uit het leven te schieten. 8)

  2. Donald

    Op de sportschool kom je dat ook wel eens tegen, van die kneuzen die zich ineens aan je op komen dringen met hun domme gezwam. Ik vind het juist zo lekker om te trainen zonder die idiote verplichting om je ook in je vrije tijd sociaal te gedragen en je met allerlei randdebielen te moeten onderhouden. Weg met die gezeligheidsterreur. 8)

Geef een reactie

