BOEKENWEEK (II)

Nu schrijvers in het kader van deze boekenweek (thema: literatuur en muziek) om het hardst roepen dat muziek eigenlijk van een hogere orde is dan literatuur wil ik toch even een lans breken voor de mop. Zoals Jules Deelder al eens zei: ‘ De mop. Onze nimmer falende geestelijke aspirine. (..) en het blijft een feit dat een goede mop ons meer kan verheffen dan pakweg 800 bladzijden Jeroen Brouwers.

Hier twee moppen:
1 Drie vrouwen lopen ’s nachts naar in hun caravan na een gezellige avond in de kantine van de camping. Het is hartstikke donker en ze struikelen over een man die op het pad ligt. Ze willen eigenlijk doorlopen, maar eentje zegt: straks is het een van onze mannen!

Nou, De eerste vrouw voelt ’s aan zijn neus en die zegt “Mijn Theo is het niet, want die zijn neus is veel kleiner.” De tweede vrouw voelt aan zijn haar en die zegt “mijn Hans is het ook niet, want die is kaal”. die derde vrouw, nou die pakt hem bij zijn staafmixer en ze begint ‘m toch te buizen. Daarna zegt ze: ‘ Hey, deze man is helemaal niet van de camping!”

2 Ik reed op de autostrade richting Brussel toen ik plots naar het toilet moest.Ik stopte bij het eerste het beste benzine-station en liep er naar de toiletten.De eerste was bezet dus nam ik de tweede. Net toen ik op de pot zat begon die gast te praten. “Hey, alles in orde?”.

Ik vond het noch de plaats noch het tijdstip om een babbeltje te slaan, maar uit beleefdheid antwoordde ik toch.

“Euhja hoor, alles goed.”

“Want ben je aan het doen?”, vroeg hij.
Mja, een rare vraag maar kom.
“Wel euh, ja, ik ben aan het kakken hé, gelijk gij.”
Toen hoorde ik die man geirriteerd zeggen:

“Sorry schat maar ik ga je seffens terugbellen, er is nen onnozelaar naast mij op toilet die op al mijn vragen antwoordt.”

4 gedachten over “BOEKENWEEK (II)

  1. Trude

    De CPNB zou veel meer mensen bereiken als ze dit briljante idee overnamen. Het thema volgend jaar zou dan kunnen zijn: boeken&moppen
    (Dat ‘Literatuur’ is toch al niet waar te maken;-))

Geef een reactie

