Theo en Gretta

‘Ik ben een nachtmens. Ik klim ’s avonds laat nog weleens over het hek van de begraafplaats, in mijn spijkerbroek, fles wijn mee. Het is dan donker en heerlijk stil en dan ga ik op het graf zitten. Dan praat ik met Wim en ben ik bij hem.’, aldus Gretta Duisenberg onlangs in de Volkskrant.

Soms is het niet erg dat Theo van Gogh geen column meer heeft, dacht ik toen ik dit las. Hij zou tot in de eeuwigheid en Duisenberg een ‘ lijkenpikker’ en ‘ necrofiele alcoholiste’ hebben genoemd. Tot vervelens toe, dat kan ik u voorspellen.

3 gedachten over “Theo en Gretta

  1. donald.

    Tjonge, jonge, wat hip zeg, ‘ s nachts in d’r lui SPIJKERBROEK! Met een fles WIJN! Alleen jammer dat Claus niet meer leeft. Die had dan op die begraafplaats zijn das kunnen afknippen. Ik zeg u: ‘De revolutie nadert’………. 8)

  2. Renzo

    Donald, jij hebt toch een aardige anekdote over Van Gogh die zo vervelend was tegen een ober. Kun je die op deze plek niet eens herhalen?

  3. donald

    Theo van Gogh had ooit eens een etentje met Maarten Spanjer en oudvoetballer Rene van der Gijp.Na afloop van de copieuze, ruim met dure wijnen besproeide maaltijd
    gingen de heren nog maar eens aan de Calvados.
    Dit voorval dateert nog uit het gulden-tijdperk. De heren moesten, naar verluidt elfhonderd gulden ophoesten. Theo gaf de ober echter twaalfhonderd, waarop de ober heel keurig honderd gulden retourneerde.
    Daarop ontstak de cineast in grote woede.
    Hij schold de ober volkomen verrot omdat deze niet meteen had begrepen dat die honderd gulden als fooi was bedoeld.
    Toen greep Maarten in.
    ‘Theo, doe effe normaal. Die man ziet dat je dronken bent en wil daar geen misbruik van maken.’
    Vervolgens werd van Gogh ballorig en begon het honderd gulden biljet in de fik te steken.
    Dit nu, pikte Maarten, die net als ik uit een groot gezin komt waar elk dubbeltje moest worden omgedraaid, niet.
    ‘Hee van Gogh, nu uitmaken anders geef ik je een paar stompen. Beetje geld in de fik steken! Jij blijft toch een over het paard getild Wassenaarse bal!’
    Volgens de overlevering stond van Gogh toen op en sjokte zwaar humeurig naar huis.
    En inenen was ik toch weer zo trots op mijn Maarten, die toch het hartje op de goede plek heeft zitten.
    Het is ook een publiek geheim dat Maarten in zijn vrije tijd bejaarden pedicuurt en al tien jaar lang inzetbaar is als zwarte Piet bij de aankomst van Sinterklaas in Amsterdam.
    En dat mag ook wel eens gezegd worden!
    8)

Geef een reactie

