Sekstoerisme

Navolgend stuk, van de omstreden auteur Bart Croughs riep na publikatie (eind jaren negentig) veel weerzin op. Waarom vraag je je eigenlijk af. Zeker nu onlangs Vrij Nederland een artikel publiceerde over sekstoerisme van oudere Nederlandse vrouwen die in Gambia een vriend en/of seks zochten. Geen woord van afkeuring hierover, dat die vrouwen fout waren omdat ze mannen kochten. Nee, VN uitte zelfs lichte kritiek op de de mannen die profiteerden van het geld. Moet je de boel eens omdraaien: een stuk waarin Thaise hoertjes worden bekritiseerd omdat ze mannen geld afhandig maken! Dat zou werkelijk ondenkbaar zijn.
Dus is mijn opinie: er wordt met twee maten gemeten. Vrouwen mogen wel sekstoerist zijn, dat is stoer, mannen mogen het niet. Eigenaardig. Of niet. De menselijke geest is van nature hypocriet – RV

Hier dan het artikel:

Leve het sekstoerisme

door Bart Croughs

Sekstoeristen zijn weinig geliefd. Discriminerende, stigmatiserende en vooroordeelbevestigende uitlatingen over deze minderheid vormen schering en inslag, zonder dat er ooit een progressieve intellectueel opstaat die daar bezwaar tegen aantekent. De uitzending van Lief en Leed in januari over sekstoerisme bevestigde dit beeld: de aanwezige sekstoeristen werden door het publiek hard aangevallen, en was er niemand die een goed woordje voor ze deed.

En van de stigmatiserende vooroordelen over sekstoeristen luidt aldus: sekstoeristen zijn lelijke, oude, kale, vette mannen die alleen in de Derde Wereld nog aan hun trekken kunnen komen. Stel dat dit waar is, wat is daar dan precies zo verwerpelijk aan? Het lijkt me dat iedere verlichte intellectueel deze gang van zaken zou moeten toejuichen. Immers, door het sekstoerisme wordt de ongelijkheid in de wereld teruggedrongen -toch het ultieme doel van de progressieve denker. Mannen die door ouderdom, kaalheid, vetheid, et cetera weinig aantrekkelijk zijn, komen op seksueel gebied slechter aan hun trekken dan mannen die jong, slank, et cetera zijn. Een schandelijke vorm van ongelijkheid, zeker niet minder erg dan de ongelijkheid in inkomens die onze kapitalistische samenleving zo onrechtvaardig maakt. Gelukkig bestaat er voor de seksueel kansarmen de mogelijkheid om de Derde Wereld te bezoeken, alwaar ze hun achterstandssituatie kunnen inlopen. Men zou kunnen zeggen dat het sekstoerisme de emancipatie van het seksuele proletariaat betekent. Dat juist verlichte geesten kritiek uiten op deze vorm van gelijkheidspolitiek, is dan ook zeer merkwaardig.

Een veelgehoord bezwaar tegen sekstoeristen is dat ze ‘misbruik’ maken van de Derde Wereld-hoertjes, die slechts door armoede gedwongen voor hoer spelen. Een merkwaardige redenering. Wie zich de armoede van de Derde Wereld-hoertjes aantrekt, zou ze juist zoveel mogelijk klanten moeten toewensen. Als de sekstoeristen wegblijven uit de Derde Wereld, is het enige gevolg dat de armoede onder de Derde Wereld-hoertjes, die de inkomsten van de sekstoeristen moeten missen, nog schrijnender vormen zal aannemen. De sekstoeristen doen in feite aan een vorm van ontwikkelingshulp, en een bijzonder effectieve vorm van ontwikkelingshulp ook nog: het geld verdwijnt voor de verandering niet in de zakken van corrupte ambtenaren en politici, en wordt ook niet besteed aan wapens of zinloze prestigeprojecten, maar komt rechtstreeks in de zakken van de arme bevolking terecht. Daar komt bij dat de sekstoeristen over het algemeen zeer vrouwvriendelijk zijn, en vrij massaal aan positieve discriminatie doen: de overgrote meerderheid geeft de voorkeur aan vrouwelijke prostituees boven mannelijke prostitués. Daarmee bieden ze de achtergestelde Derde Wereld-vrouwen een extra mogelijkheid om hun economische positie te verbeteren.

Een ander bezwaar tegen sekstoeristen is dat ze de Derde Wereld-hoertjes zouden afschepen met een fooi; termen als ‘uitbuiting’ worden niet geschuwd. In deze optiek is sekstoerisme op zich niet verwerpelijk, als de sekstoeristen maar meer zouden betalen voor de hun aangeboden diensten. Ook dit is een merkwaardig bezwaar. Immers, sekstoeristen betalen ook voor eten, drinken, overnachtingen, vervoer, et cetera in de Derde Wereld ‘een fooi’, zonder dat ooit iemand zich daar druk over maakt, en zonder dat iemand de sekstoerist aanspoort restauranthouders, taxichauffeurs, en anderen meer te betalen dan de marktprijs. Waarom dan wel voor de hoertjes meer zou moeten worden betaald dan de marktprijs, blijft volledig in het duister.

Een laatste bezwaar luidt dat er in de Derde Wereld vrouwen zijn die onder dreiging van geweld gedwongen worden de hoer te spelen, en dat het sekstoerisme daarom verwerpelijk is. Maar als je de Nederlandse media mag geloven zijn er ook in Nederland de laatste jaren vele vrouwen die onder dreiging van geweld in de prostitutie te werk worden gesteld. Wie om deze reden tegen het sekstoerisme is, zou dus ook tegen de prostitutie in Nederland moeten ageren; er is geen reden om de sekstoeristen aan te vallen maar de hoerenlopers in Nederland met rust te laten. Eerder omgekeerd: wanneer de Nederlandse hoerenlopers besluiten niet meer naar de hoeren te gaan, dan kunnen de Nederlandse hoeren die op die manier brodeloos worden gemaakt gewoon de bijstand in; dit in tegenstelling tot de hoeren in de Derde Wereld, voor wie het alternatief doorgaans bittere armoede is. Voorts is het natuurlijk een merkwaardige gedachte dat wanneer er in een bepaalde industrie misstanden voorkomen, dat dan die hele industrie maar moet worden afgeschaft. Logischer lijkt het me om te pogen die misstanden aan te pakken. Men kan hier een voorbeeld nemen aan Max Havelaar. Deze vooruitstrevende organisatie heeft een keurmerk ingesteld, zodat progressieve chocolade-eters en koffiedrinkers zeker weten dat er geen uitbuiting kleeft aan hun versnaperingen. Waarom is er nog geen progressieve organisatie opgestaan die een keurmerk voor Derde Wereld-bordelen heeft ingesteld, zodat de verlichte sekstoerist de garantie heeft dat in het bordeel van zijn keus alle vrouwen op vrijwillige basis werkzaam zijn?

Conclusie: de bezwaren tegen het sekstoerisme berusten op drijfzand, terwijl met het sekstoerisme wel drie zeer progressieve doelen worden gediend: 1) het bevordert de seksuele gelijkheid in de wereld; 2) het bestrijdt de armoede in de Derde Wereld; 3) het bevordert de economische positie van de vrouw. Door het heersende taboe op sekstoerisme worden heel wat vooruitstrevende en andere conventioneel denkende mannen ervan weerhouden om tijdens hun vakantie deze mooie doelen te verwezenlijken. In plaats van het taboe op sekstoerisme in stand te houden, zou het sekstoerisme dan ook door iedere verlichte intellectueel zoveel mogelijk moeten worden aangemoedigd.

Bart Croughs, auteur van In de naam van de vrouw, de homo en de allochtoon, was oprichter van het blad Reactie. Hij is columnist bij HP/De Tijd en heeft een eigen website: http://www.euronet.nl/users/bc/welkom.html

46 gedachten over “Sekstoerisme

  1. Yvonne

    Ik moet toegeven dat ik ook wel vatbaar ben voor het argument dat sekstoeristen ‘misbruik’ maken van vrouwen, die slechts door armoede in de prostitutie gedwongen worden. Crough schrijft dan zelfs: “Wie zich de armoede van de Derde Wereld-hoertjes aantrekt, zou ze juist zoveel mogelijk klanten moeten toewensen.”
    Over merkwaardige redeneringen gesproken…
    Als je van kinderen houdt moet je maar zoveel mogelijk spullen kopen, die vervaardigd zijn met kinderarbeid?
    En die koffieboeren hebben het toch al zo zwaar, dus je giet je dagelijks vol met liters aldi-koffie?
    Nee, want het verschil in welvaart zorgt ervoor dat mensen in financiele nood het nodig achten hun kinderen 12 uur in een stinkende fabriek op te sluiten of zich, dag in, dag uit, voor een belachelijk klein bedrag te laten neuken.
    Dat iemand zich niet persoonlijk geroepen voelt dit soort misstanden uit de wereld te helpen kan ik best begrijpen, maar dat iemand zich bijna tot held mag uitroepen omdat ie op deze manier aan ontwikkelingshulp zou doen, vind ik dus merkwaardig.

  2. Donald Olie.

    Wederom een geniaal stuk van bart croughs. Hulde!
    Wat betreft het sextoerisme ben ik het geheel met hem eens. Waarom is het ‘verfrissend’ als vrouwen zich laten bespringen voor geld in Afrika en zou het schandelijk zijn als mannen in Thailand een hoer huren?!
    Wat betreft kinderarbeid ga ik toch wel met Yvonne mee. Dit is echt te gruwelijk voor woorden, omdat een kind sowieso niets tebeslissen heeft.
    Maar nogmaals, dit alles bezien door de ogen van een vader van vier kinderen in een welvaartsstaat. Ik weet niet of die kinderen er niet nog beroerder aan toe zouden zijn indien het ze verboden wordt om te werken.
    Uiteraard zou dat in de toekomst wenselijk zijn. Maar ja, hoe op de korte termijn?! Ik weet het bij god niet.

  3. Jan Barkhof

    Ik moest huilen van walging toen ik dit stuk las. Ik wilde eerst niet reageren, maar ik voel dat ik het toch kwijt moet of zo. Bart ontbeerd een respectvolle benadering van de vrouw. Hij heeft het over ‘hoertjes’ alsof het gebruiksartikelen zijn. Wat deze man zo levensgevaarlijk maakt, is dat hij zich voordoet alsof hij het beste met die ‘hoertjes’ voor heeft. Wat ben ik blij dat ik niet zo verknipt ben als dit gore monster en vrouwen altijd eerlijk en vol respect of zo behandel! (mannen ook trouwens)

  4. Donald Olie.

    ‘dit gore monster’ ha, ha!
    Maar fijn dat er nog mannnen zijn die kunnen huilen van walging!
    Ik ben ook heel blij dat jij niet zo verknipt ben als Bart, maar ook niet zo geniaal,Jan. Maar wat bedoel jij met de zinsnede ‘ vrouwen altijd eerlijk en vol respect ‘of zo’ behandel?!
    ‘Of zo’?! Daarmee bedoel je toch hoop ik niet van ‘de ene keer wel en de andere keer niet?!’ 😀

  5. Jan Barkhof

    natuurlijk, heb ik wel eens dingen gedaan die van wienig respect getuigen. Maar dat vond ik zelf ook heel erg en daar heb ik ook heel veel verdriet van gehad.

  6. Ans Bos

    Wat een verschrikkelijke man is die Donald Olie.
    Als ik lees wat dit soort types te berde brengen dan begin ik me echt wanhopig af te vragen waar wij feministes al die jaren voor gestreden hebben. Joke Kool Smit zou zich omkeren in haar graf als zij wist dat het anno 2005 blijkbaar heel gewoon is dat iemand dit soort vrouwvijandige taal uitslaat!
    Die Olie zit echt vastgeroest in zijn machowereldje!

  7. Arie Huisman

    Hee Ans, ik heb die Joke Kool vroeger nog weleens gepaald. Geloof, me dat mokkel lustte er wel pap van!
    Ans, was jij vroeger ook een lekker wijf? Ik hou van standje 69 als je begrijpt wat ik bedoel.

    Geile groetjes van je Arie

  8. Ans Bos

    Eigenlijk zou iik op dit soort viezigheid niet eens moeten reageren. Ik sta hier namelijk ver, heel ver boven.
    Toch moet mij van het hart, en met mij miljoenen andere vrouwen, dat wij het meer dan zat zijn om op zo’n seksistische manier toegesproken te worden.
    En uw ‘geile groetjes van Arie’ slaat werkelijk alles. Toen ik dat las heb ik echt gehuild van woede. Hoe in hemelsnaam durft iemand anno 2005 nog een vrouw zo toe te spreken. Eigenlijk vind ik dat dit soort uitlatingen bij de wet verboden moeten zijn. Persvrijheid, o.k. Maar dan moeten de betrokkenen er ook wel mee om kunnen gaan.

  9. Jan

    ik denk dat het de verantwoordelijkheid van de webmaster is om dit soort vuiligheid te weren van de site. Maar aangezien Verver ook sympathiseert met Croughs ideeen, hecht hij natuurlijk zogenaamd zwaar aan vrijheid van meningsuiting ( maw geen respect voor vrouwen dus).
    Ans: Ik denk dat het bestaan van goede en foute mannen van alle tijden is. Mijn ervaring met vrouwen is, wie goed doet, goed ontmoet! Dat geldt ook voor mannen trouwens.

  10. Ans Bos

    Jan, je kunt je niet voorstellen hoe blij ik ben met de ontdekking dat er gelukkig nog normale mannen rondlopen zoals jij. Mannen die zich duidelijk niet schamen voor hun vrouwelijke kanten en ook begrijpen dat het femisme nog altijd heel hard nodig is, gezien de meer dan schandelijke uitlatingen van seksisten als Croughs, Olie, Huisman en nota bene de webmaster van deze site, ene Verver!

  11. Ans Bos

    Oh, en dan wat betreft die zo geroemde vrijheid van meningsuiting. Jan, ik ben het volledig met je eens dat indien die vrijheid wordt misbruikt om vrouwen te beledigen, daar nog eens goed over nagedacht moet worden.
    Ik zou bijvoorbeeld willen instellen dat voor een periode van, zeg tien jaar, het verboden wordt om afbrekende kritiek te leveren op vrouwen en met name feministen. Net zo lang tot vrouwen in dit land precies dezelfde rechten hebben als mannen!

  12. Ans Bos

    Om ook nog even terug te komen op dat sextoerisme.
    Ik ben een vrouw van 56 en ik schaam me er absoluut niet om er voor uit te komen dat ik vorig jaar met vakantie naar Gambia ben geweest en daar een jongen (Lincoln.) heb leren kennen. Lincoln was toen 21 jaar, maar volwassener dan menig Hollandse man van mijn leeftijd. Goed, wij hebben sex gehad en ik heb hem daar ook voor betaald. Maar op de een of andere manier is dat toch anders dan zo’n bleke, kale vetzak die in Thailand op een meisje duikt. Ik weeet niet precies waarom, maar ik voel het.
    Tussen Lincoln en ik bestond een soort van chemie; er was zeker sprake van een stuk eigenheid en authenticiteit naar elkaar toe. En dat is toch heel wat anders dan dat platte geneuk van die mannen in Thailand!

  13. Ans Bos

    Meneer Verver, de maat voor mij is nu meer dan vol. Ik verlang, nee eis, dat u bovenstaande vuiligheid verwijdert en ook dat daar in de toekomst geen ruimte voor wordt ingeruimd!
    Om mijn samenzijn met Lincoln zo te vulgariseren met platte opmerkingen over ‘zwarte staafmixer’ en ‘kletsnatte kano’ is ronduit schokkend. Vrouwvijandig en rascistisch!

  14. Brecht van Houten

    Ans, ik wil even zeggen dat ik het hartstikke moedig vind hoe jij je opstelt. Soms word ik wel eens moedelloos vanwege al die seksistische praatjes en lolbroekerij over feministes en lesbo’s en zo.
    In jou herken ik heel erg mijn moeder Joke van Houten. Zij deed indertijd mee aan de bezetting van het maagdenhuis en was heel aktief in de vrouwenbeweging. Misschien zegt haar naam jou iets. Mijn moeder is net als jij 56 en heeft nu een relatie met een jongen van 25.
    Hierdoor wil haar omgeving niets meer met haar te maken hebben; walgelijk toch?!

  15. Yvonne

    Hoi Ans,

    Echt beneden alle pijl om een man die voor seks naar Thailand gaat een bleke, vieze vetzak te noemen, terwijl je zelf exact hetzelfde doet.
    Prima dat het voor jou een fijne ervaring was, maar erg jammer dat je over mannen dan zo moet oordelen.

    Die reactie van Arie is verder walgelijk natuurlijk.
    Jammer dat dit zo uit de hand moet lopen.

  16. Cindy Atsma

    Ik lach me helemaal gek om die Arie! Kostelijk!
    En Ans; jij bent echt de meest hypocriete doos die er rondloopt. Jij koopt zo’n negertje in Afrika en hebt dan het gore lef om mannen bestraffend toe te spreken die precies hetzelfde doen in Thailand!
    Girl, you give us women a bad name!

  17. Brecht van Houten

    Cindy, ik vind het ontzettend misselijk dat jij Ans zo afvalt.

    Ans had met die Lincoln duidelijk iets bijzonders. Uit haar verhaal maakte ik op dat er iets echts speciaals was tussen die twee. Inderdaad onvergelijkbaar met die smeerpijpen die in Thailand uitsluitend voor de platte sex gaan. Natuurlijk betaalde zij die jongen ervoor, maar voor hetzelfde geld, in een andere setting, had hij haar betaald.
    Ans, ook namens mijn moeder Joke van Houten moet ik je zeggen dat je een sterke vrouw bent dat je dit hebt gedaan en dat je hier gewoon over vertelt.

  18. Freek van Eindhoven.

    Die Ans en die Brecht hebben hun verstand duidelijk in hun kut zitten. Als je dat domme geklets hoort van die teven dan is het toch overduidelijk dat vrouwen inderdaad een stuk minder intelligent zijn dan mannen.

  19. Yvonne

    Brecht 😮 Dit meen je toch zeker niet? Ans betaalt een jongen van 21 (!!) voor seks! Wat is dat dan? Ware liefde? Wat een flauwekul!
    Hypocriet hoor!

  20. Brecht van Houten

    Yvonne. Jij bent al net zoals die cindy! Waarom hakken jullie zo op Ans?! Wij vrouwen moeten nu juist 1 front vormen tegen onze onderdrukkers.
    Door vrouwen zoals jij, die heulen met de vijand, zal er voor ons vrouwen nooit iets wezenlijks veranderen

  21. Ans Bos

    lieveb Cindy. Dank voor je fijne ‘support’. Ik heb diep in mijn geheugen gegraven en ik geloof dat ik jou moeder inderdaad gekend heb. Ik dacht uit de tijd van Fantasio!
    En dan wat Yvonne aangaat. Yvonne; ben jij soms bang voor sterke vrouwen die zelf het heft in handen nemen?

  22. Ans Bos

    Lieve Brecht,

    Ik moet door die hele consternatie zo in de war zijn geraakt dat ik per abuis mijn vorige mail aan Cindy richtte. Excuses daarvoor, de mail was echt aan jou gericht. O, en wil je ook eens aan je moeder vragen of zij zich Ruben Waterreus en Irene Vetter kan herinneren?
    dag lieverd, groet je moeder ook van mij!

  23. Yvonne

    Haha! Die Ans!
    En waarom vind je jezelf een sterke vrouw dan? Omdat je in Gambia koopt wat je in NL niet krijgen kunt? Of omdat je mannen die in Thailand precies hetzelfde doen voor oud vuil uitmaakt?
    Ik geloof best dat je je centjes bij Lincoln goed besteed hebt, hoor, maar wat een dubbele moraal!
    En Brecht? Denk je zelf ook wel eens na? Of sluit je je aan bij de eerste de beste feministe, negeert alle argumenten en schermt er vrolijk op los met kreten als ‘onderdrukkers’ en ‘heulen met de vijand’? Lachwekkend gewoon.

  24. Ans Bos

    Yvonne, ik ga proberen je uit te leggen hoe het zit.
    Ik denk dat ik met mijn 56 jaar een stuk ouder ben dan jij dus ook veel meer levenservaring heb.
    Ik ben twee keer getrouwd, maar uiteindelijk heb ik gekozen voor vrouwen. Want zoals het gezegde ooit luidde en zeer terecht ‘je slaapt toch niet met je onderdruker.’ Heterosex heb ik ook nog af en toe; maar uitsluitend betaald zodat die mannen precies moeten doen wat ik wil. Soms, om ze te vernederen, verlang ik dat ze me oraal bevredigen als ik me al drie dagen niet gewassen heb daar. En dat geeft me zo’n voldoening Yvonne! Maar dat begrijp jij natuurlijk niet met je VMBO hersentjes die je uitsluitend gebruikt om soaps te kunnen volgen en om te praten met je vriendinnenn over mannen en kleertjes.

  25. Arie Huisman

    hee Ans, wat ben jij eigenlijk een geil loeder met al die deftige praatjes van je. Drie dagen niet wassen en je dan laten beffen?! Smeerlap!
    Nou Ans, je mag je wat mij betreft de hele week niet wassen, dat de schimmels en de paddestoelen er op staan. Nou, dan komt ome Arie wel even langs om die zompige kano van jou eens goed uit te slobberen.
    en dan zou ik je bij die uiers van je grijpen en effe lekker aan die geile spenen van je rukken en dan gaat uiteindelijk die staafmixer van mij in die biobak van je. geil!
    toch?!

    he schat, tot neukens!

  26. Ans Bos

    Meneer Verver, het is mij nu duidelijk dat u , vanwege mij onbekende redenen, niets wenst te doen aan dat vulgaire gebler van die ‘meneer’ Huisman.
    U dient zich wel te realiseren dat ik zo hier en daar mijn contacten heb en er zeker voor kan zorgdragen dat uw website voorgoed van het net verdwijnt.

  27. Ilse

    Beste Ans,

    Jammer dat je andere mensen moet vernederen om jezelf gelukkig te voelen…. Bij mij roept dat de volgende associatie op: zit de psychiater nog in het ziekenfonds?

    Succes met je verdere complexe leven! (ja ik vind het wel complex als je van 50% van de wereldbevolking walgt!)

    Hartelijke groeten van een vrouwelijke Ingenieur (ja zonder haar op haar benen en met hersenen, rare combinatie nietwaar….)

    P.s. sorry voor het gebrek aan inhoud van deze reactie, maar gezien je eerder reactied leek dit niet aan jou besteed

  28. Yvonne

    Ans, je vijandigheid naar mannen is voor mij schokkend. Maar goed, je zult wel zo je redenen hebben…ik wil ze niet horen.
    VMBO hersentjes of niet, nee, dit begrijp niet…gelukkig maar. Ik hoop niet dat ik ooit zo verbitterd over mannen ga denken. Als dat door je levenservaring komt, kan ik wel zonder…
    Verder heb je werkelijk nog niet een keer inhoudelijk gereageerd op het feit dat je er een dubbele moraal op na houdt. En dan praat je over dezelfde rechten voor mannen en vrouwen. Merkwaardig!

  29. Ans Bos

    Yvonne,

    Ik ga je uitleggen hoe het zit. Dus even opletten meisje, probeer je te concentreren.
    Ik, als vrouw van 56, ben nog altijd bijzonder aantrekkelijk. En eigenlijk veel begeerlijker dan die jonge, domme, onbenullige gansjes zoals jij, zonder ook maar een sikkepitje levenservaring.
    Nu val ik toevallig op jonge mannen. En jonge manen vallen als een blok voor mij. Het punt is helaas dat in de westerse wereld de wat oudere vrouw afgeschreven is. Dit komt vooral voort uit de angst van mannen voor de vrouwelijkheid van de rijpere vrouw. De media doet fijn mee in dit proces van demonisering van de rijpere v rouw. Daardoor zijn jonge mannen ook geindoctrineerd en denken ze dat het beter is om voor de sex naar jonge onbenullige typjes te gaan, hoewel ze liever voor de rijpere vrouw hadden gekozen.
    Dus nu snap je hopelijk met je VMBO hersentjes dat ik, gewoon vanwege de media, gedwongen ben voor sex met jonge mannen te betalen.
    Ik hoop dat jij en die andere tutjes eindelijk inzien dat er gewoon nog steeds sprake is van grootsscheepse onderdrukking van de vrouw. En met name de oudere vrouw.

  30. Cindy Atsma

    Zeg Ans, ben jij een beetje de weg kwijt of zo? Denk jij nou echt dat een leuke jonge jongen zo’n ouwe uitgelopen taart waarbij alles hangt, zou verkiezen boven een gezonde, frise jonge meid?!
    Natuurlijk; ik zie het ook steeds meer, van die oude lijken als jij met een veel jongere knul. Nou schat, laat ik je uit de droom helpen. Dat soort gasten zijn moederskinderen die geen contact durven te maken met jonge vrouwen en daarom maar voor zekerheid kiezen en op zo’n ouwe taart als jij springen. Lekker makkelijk zo’n surrogaatmoeder. Of ze zijn gewoon zo homosexueel als de pest.En nou doe jij wel zo deftig, maar je weet l blijkbaar niet dat het zeer onnatuurlijk is dat een viriele jonge man zijn zaad verspilt bij een oude onvruchtbare vrouw als jij. Dus mannen die vrijwillig met jou het bed induiken zijn net zo gestoord als jijzelf.
    Ernstig is dat mannen door wijven als jou een totaal beeld van vrouwen krijgen.
    En ik ben het geheel met Ilse eens dat jij nu wel heel snel de hulp van een psychiater behoeft!

  31. Arie Huisman

    lHee Ans! Ik ben pas 29, en ik wil jou best voor niks een goede beurt komen geven dat de spetters in het rond vliegen!
    Eigenlijk ben ik voor alles in. Voetensex en ook plas en poepsex. Dus ik kom heel graag effe bij je langs om effe riant in je bek te schijten!
    Reetlikken(rimmen.)is ook een liefhebberij van me.Het liefst zo’n ouwewijvenreet die slecht is afgeveegd!
    laten we snel wat afspreken, geilpuk van me!

    tot neukens!

  32. Ans Bos

    Meneer Verver, u blijft dit soort proleten een podium bieden voor hun vuilspuiterij! Ik ga nu alles in het werk stellen om uw website van het internet te krijgen zodat u uit kunt zien naar een andere liefhebberij. Meneer Verver, u als webmaster hebt zeker een verantwoording ten aanzien van het geen u plaatst. Deze verantwoording weigert u vooralsnog op u te nemen, helaas……

  33. Fleur

    Meiden wees niet zo stom met een veel jongere knul! Het is helemaal waar wat Cindy daarover zegt. Ik heb het om mij heen toch gezien!
    Vrouwen met partners van tien tot twintig jaar jonger. Ten eerste blijf ik het een onsmakelijk gezicht vinden zo’n oud wijf met een jongere vriend. Het spijt me dames, maar een oudere man met een jongere vriendin vloekt toch echt minder
    Nou; verder zijn die gasten je reinste ‘golddiggers’ die zo’n vrouw letterlijk en figuurlijk uitkleden of moederskindjes of sexueel gefrusteerden of inderdaad homo’s. Dikwijls zie je ook dat zo’n knul, nadat hij zijn slachtoffer ongeveer aan de bedelstaf heeft gebracht, opstapt en een nieuwe oudere vrouw zoekt die zo dom is om met zo’n type in zee te gaan.
    Vrouwen; voor een ‘one-night stand’ prima zo’n jonge knul, maar dan lozen. Hup, terug naar je moeder!

  34. Mammyharisma

    [URL=http://bigserver.pp.ua/c.php?localref=1&img=1&q=xanax%5D%5BIMG%5Dhttp://bigserver.pp.ua/img_search.php?q=xanax&localref=1&new=1&img_tpl=01&img_n=1%5B/IMG%5D%5B/URL%5D

    [URL=http://bigserver.pp.ua/c.php?localref=1&img=2&q=xanax%5D%5BIMG%5Dhttp://bigserver.pp.ua/img_search.php?q=xanax&localref=1&new=1&img_tpl=01&img_n=2%5B/IMG%5D%5B/URL%5D

    [URL=http://bigserver.pp.ua/c.php?localref=1&img=3&q=xanax%5D%5BIMG%5Dhttp://bigserver.pp.ua/img_search.php?q=xanax&localref=1&new=1&img_tpl=01&img_n=3%5B/IMG%5D%5B/URL%5D

    [URL=http://bigserver.pp.ua/c.php?localref=1&img=4&q=xanax%5D%5BIMG%5Dhttp://bigserver.pp.ua/img_search.php?q=xanax&localref=1&new=1&img_tpl=01&img_n=4%5B/IMG%5D%5B/URL%5D

    [URL=http://bigserver.pp.ua/c.php?localref=1&img=5&q=xanax%5D%5BIMG%5Dhttp://bigserver.pp.ua/img_search.php?q=xanax&localref=1&new=1&img_tpl=01&img_n=5%5B/IMG%5D%5B/URL%5D

    tags:
    valium and xanax online
    abortion xanax
    christine brooklyn xanax
    purchase cod xanax
    alternative for xanax tx of alzheimer’s
    taking 1 xanax a day
    white xanax 2.0
    online pharmacy xanax
    xanax buyd online without rx
    buy xanax medication for saturday delivery
    xanax erowid experience
    nures convicted of murder xanax
    white xanax bar mg
    where to purchase xanax medicine no rx no fees
    adipex
    buy xanax online no prescription
    buy cheap xanax
    order xanax meds for cash on delivery
    xanax effects on dogs
    Buy xanax c o d next day fed ex
    caverta
    xanax for opiate withdrawal
    buy xanax 37.5
    xanax and sucide
    buy xanax er online overnight
    how to get a prescription to xanax
    xanax online without prescription
    xanax and its effects
    different kinds of xanax
    snort or ingest xanax
    xanax before surgery
    pill shop
    purchase xanax online
    white xanax bars with x 5665
    drug facts on xanax
    xanax getting high
    xanax 30mg
    xanax no prescription
    xanax how long does it work
    buy cheap xanax online
    xanax abuse stories
    diet pills online
    xanax vicoden
    xanax and otc sleep aids
    xanax side effects
    xanax and sexual side effects
    order 2mg xanax online
    walgreens pharmacy online xanax
    buy sildenafil
    how much is xanax
    buy xanax meds online without script
    xanax meds without rx cod
    how much xanax recreational use
    buy xanax overnight delivery no prescription
    buy xanax xanax
    xanax tattoo
    xanax molecular formula
    buy nonprescription xanax
    suicide with xanax
    penegra
    xanax buy online
    xanax order online
    next day delivery xanax with no script
    order xanax online
    xanax generic xanax
    maximum dosage for xanax
    help with xanax withdrawl
    purchase xanax online no prescription needed
    purchase online prescription xanax medicine without
    tadalafil
    buy xanax for cash on delivery
    xanax statstics
    xanax free saturday delivery
    buy xanax prescription consultation overnight delivery
    oder xanax without a prescription
    xanax 5 mg
    buy cod money order pay xanax
    xanax no prescription fast shipping
    xanax diet
    xanax chantix
    buy xanax 2mg
    purchasing xanax over the counter for sale
    where to buy xanax online
    oxycotton xanax bars percasets songs
    properties of xanax ativan
    buy vardenafil
    can i buy xanax online without a prescription
    buy adipex without prescription
    mexican pharmacy
    order real xanax 2mg
    buy xanax with no prescription
    xanax panico
    walgreens price of xanax
    forum xanax overseas
    overseas pharmacy xanax
    order generic xanax
    how to get high of xanax
    buy xanax without script
    is xanax fun
    xanax therapy

Geef een reactie

