politici en beloftes..

Ik kreeg een interessante reactie op het stuk van Rik Smits binnen, die dan vooral ging over mijn reactie op Riks stuk. Die reactie zal ik even herhalen. Ik schreef:

” Joh mensen, de klootzakken in den haag interesseert het echt geen ene moer hoor wat wij vinden. Ze zitten in de slag met de grote ondernemers.De klootzakken zitten er echt niet voor de rechtvaardigheid hoor, of voor het landsbelang of weet ik wat. Maar gewoon om zoveel mogelijk te graaien. Hun daden wijzen mijn gelijk uit. Kijk, er zijn soms mooie woorden van de politici, maar ik heb inmiddels geleerd dat je mensen op daden moet beoordelen. Nou, conclusie is dan: Den Haag lust kleine ondernemers niet, wil ze naaien. Conclusie 2: Het interesseert ze allemaal NIETS, als ze maar mee kunnen graaien en/of meedraaien in de
baantjesjacht. Ik verwacht van Den Haag helemaal niets meer. Het zijn hufters, allemaal. Toezeggingen dat er wat voor ondernemers gedaan zal worden?? Die zijn er, maar Ik
geloof het niet. Op leugenaars kun je immers niet rekenen.”

Marjolein reageerde hierop als volgt en mag ik haar reactie plaatsen:

” Helemaal mee eens, Renzo. Een aardige illustratie van jouw standpunt vormt een discussie van enige jaren geleden tussen Jacques Chirac en Lionel Jospin voor de presidentsverkiezingen. Het ging over verkiezingsbeloftes. Jospin zei dat je daar toch een beetje voorzichtig mee moet zijn, want je moet na winst je beloftes waarmaken. Welnee, reageerde Chirac. Volgens hem doe je verkiezingsbeloftes alleen maar om de verkiezingen te winnen en daarna doe je lekker wat je zelf wilt.”

Triest, maar het verbaast me niets. Ergens vind ik de gênante eerlijkheid van Chirac wel weer innemend.

 

Geef een reactie

