Mohammed B., of het falen van het rechtssysteem

Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh, erkent het Nederlandse rechtssysteem niet. Je begint je af te vragen welk recht hij welk erkent. Dat iemand HEM verminkt en vermoord soms? Het is waarschijnlijk het enige waar hij naar luistert. Sterker nog: hij wilde en wil ook dood. Zie ook http://www.volkskrant.nl/binnenland/1121061330883.html

Ons recht kent (officieel) geen doodstraf. Eens te meer blijkt dus het falen van ons recht waar het gaat om terrorismebestrijding. Terrorisme is niet te bestrijden, zolang iemand ‘ongelovigen’ (in zijn ogen) wil vermoorden en bereid is daarvoor te sterven.

Keiharde conclusie, die ik nergens lees (DURVEN MEDIA HEM NIET AAN?) : in principe loopt elke niet-Islamiet gevaar.

Nu zal voor de gemiddelde westerling het risico wel meevallen – maar wie zich te veel niet aan Allahs normen houdt, of te veel negatiefs zegt over de Islam loopt risico. Zie de beveiliging van Ellian, Hirsi Ali, etc.

Tragisch dat het zover moest komen. Dat mensen die iets zeggen, bang moeten zijn vermoord te worden. De mensen die roepen dat Van Gogh ‘ het ernaar gemaakt had’ en ‘ het had wel minder gekund’ , ik begrijp er helemaal niets van. Ze zwichten voor terreur.

(niet helemaal tevreden over dit stukje, toch geplaatst. Stuk kan niet perfect zijn, en meningen mogen zich ontwikkelen vind ik)

5 gedachten over “Mohammed B., of het falen van het rechtssysteem

  1. manon

    die vuile klootzak krijgt veel te veel aandacht.
    Wat mij betreft: veroordelen en doodzwijgen. En hij had ook een gestreept boevenpak aan gemoeten. kon hij zijn onderbroek tot mooie tulband knopen….

  2. Yvonne

    Ik vind niet dat je kunt zeggen dat het rechtssysteem gefaald heeft!
    Een rechtssysteem is niet meer dan een stel regels waaraan we geacht worden ons te houden, in combinatie met richtlijnen die zorgen dat die regels afdwingbaar en te handhaven zijn.
    Met een rechtssysteem kun je geen terrorisme voorkomen. Niet met ons rechtssysteem en volgens mij met geen enkel rechtssysteem.
    Als mensen willen sterven voor hun zaak, houdt het gewoon op. Dan heb je aan een rechtssysteem niks 😕

  3. renzo

    precies Yvonne, dat bedoel ik ook. Ons rechtssysteem schiet dus sowieso tekort bij terrorisme (wat je ook doet)- en dat noem ik falen..

  4. Yvonne

    Als je niet kunt verwachten dat terrorisme te bestreiden is met een rechtssysteem, kun je het ook geen falen noemen…
    Het rechtssysteem schiet niet tekort, het is gewoon een ongeschikt middel ter bestreiding van terrorisme.

  5. Alejandro

    De Islam heeft elementen die bepaalde figuren gebruiken om andere mensen te haten, vooral jongeren zijn er gevoelig voor.ooit een zelfmoordenaar van 61 gezien? Jongeren worden opgeleid om anderen te vermoorden (zie Engeland). Trouwens veel immigranten maken de fase door na aanvankelijk enthousiasme voor het nieuwe land, dat ze teleutgesteld zijn. Dat is ook een kiem voor radicalisering. Ik houd mijn hart vast als ik zie wat sommige jonge Islamieten op mijn school voor ideeen hebben…… Trouwens Christleijk fundamentalisme in de VS is ook heel eng…….

Geef een reactie

