weg met ons!

In de Volkskrant van zaterdag, bijlage Kennis staat stuk over islam en evolutietheorie… en ja hoor, wat gaan ze op universiteiten doen??? Zich aanpassen aan de Islam en aan het geloof dat allah de wereld schiep .

Docente Marianne Donker (van de VU A’dam) aan het woord in het stuk: “We moeten leren omgaan met andersdenkenden. Studenten moeten leren dat er verschillende opvattingen zijn, docenten dat ze het evolutiemodel moeten moeten aanbieden als denkmodel, niet als waarheid”

Tuurlijk, je zou eens iemand beledigen met de waarheid.
Volgende stap is dat ideeen van sommige Islamieten (“Joden zijn een minderwaardig volk”) ook als interessant denkmodel moeten worden gezien.

” Weg met ons” , Gerard Reve zei al dat DAT de houding van het nederlandse volk was. En het blijkt keer op keer

Zie ook de VU A’dam waar islamitische studenten medicijnen voorkeursbehandeling krijgen. Ze
hoeven, als ze willen, niet op mensen van het andere geslacht te oefenen en mogen onderling
Zie hiervoor het stuk dat een tijdje terug in De Groene Amsterdammer (links, dus uit onverdachte hoek, ik zal me maar vast verdedigen, want anders ben je weer racistisch, en dat ben ik niet. ik vind alleen dat godsdienst geen reden mag zijn om mensen geen hand te geven, om mensen te weigeren, om een voorkeursbehandeling te krijgen op de universiteit)
zie voor het stuk http://www.groene.nl/2004/0443/mf_onderwijs.html

Ik zal later dus mogelijk vrouwelijke huisartsen krijgen in A’dam, die nooit een man gezien hebben in hun opleiding. Vrouwen die een man geen hand mogen geven. O.a. omdat de VU zo slap heeft gehandeld.

Weg met ons.

Wat een land dit.

Toch emigreer ik niet. Ik ben te laf.

Renzo

13 gedachten over “weg met ons!

  1. Nicolet

    Toegegeven, ons cultuurrelativisme kent geen grenzen. Toch maak ik bezwaar tegen je opmerking ‘tuurlijk, je zou eens iemand beledigen met de waarheid.’ Of heb je harde bewijzen die de hiaten van evoltie-wetenschappers op kunnen vullen?
    Overigens juich ik de gang van de moslims naar onze universiteiten toe. Misschien zijn er wat aanloopproblemen, maar ooit zullen we daarom lachen. Zoniet, dan eet ik mijn burqa op.

    Nicolet Steemers

  2. Renzo

    aanloopproblemen: vrouwen geen hand geven enzo. Jaja, waar is jouw argument dat het aanloopproblemen zijn??

    Weg met ons dus., nicolet.

  3. Renzo

    Nee, ik heb ook geen bewijzen voor hiaten. Maar om nou te zeggen dat Allah de wereld geschapen heeft…

    Er zijn ook moslims die vinden dat Joden en vrouwen minderwaardig zijn… zullen we dat dan ook maar als ” interessant denkmodel” gaan bespreken. Ja laten we dat doen!!

  4. nicolet

    Je redeneertrant is onzuiver. Als je de moslims die Joden en vrouwen als minderwaardig beschouwen gaat nemen als rolmodel, kun je even zo gemakkelijk de wandelende lage IQ’s in Uden als lichtend voorbeeld van de Westerse beschaving nemen.
    Nicolet

  5. Saskia

    Het niet willen geven van een hand vind ik ieders goed recht.

    Het accepteren van religieuze of ideologische dogma’s in het wetenschappelijk debat vind ik echter onacceptabel.

    Iedere theorie in het wetenschappelijk debat staat ter discussie. Door de Koran als het woord van god te accepteren in een universiteit, accepteer je ook de Koran verzen die het ter discussie stellen van de goddelijke openbaring verbieden. Het lijkt me niet dat de wetenschap daarmee gediend is.

    Helaas heb ik het artikel overigens niet gelezen. Ik woon nl. in het buitenland. Hopelijk zet iemand het artikel gauw ergens neer.

  6. Renzo

    Wandelende lage IQ’s in Uden, als die stompzinnige standpunten willen opleggen aan anderen ben ik daar ook tegen. Heel simpel. Jouw redeneertrant is dat je dus niets hoeft te doen tegen Moslims die iets idioots vinden.

    Ik vind ze trouwens niet maatgevend voor de Isliam. Ik heb niets tegen een islam, wel tegen islamieten die uit naam van allah joden minderwaardig vinden.

    Je redeneert mij de verkeerde kant op!

    Zeg NIcolet, hoe vind jij het als je clitoris eraf gehakt wordt en als dat bij vrouwen gebeurd? En ja, ik heb het over iedereen die dat doet. Aanloopproblemen? interessant denkmodel??

    (Let op: ik haal de discussie dus BUITEN bevolkingsgroepen. Dat moet gebeuren. Het gaat om gedrag wat fout is, iets wat jij maar niet schijnt te snappen… tot nu toe tenminste)

  7. Renzo

    Als je geen hand geeft aan vrouwen , Saskia, omdat je ze minderwaardig vindt – iets waar jij gelukkig geen problemen mee hebt, dan is dat wellicht je goed recht wellicht, maar dan zul je ook moeten accepteren dat in een samenleving waarin hand geven normaal is er consequenties aan vast zitten : dat mensen over je heen vallen, dat je misschien geen uitkering krijgt etc. Dan moet je daar ook niet over zeuren. Maar ik begrijp dat jij het prima vindt als minderwaardig mens behandeld
    te worden..

    En dan het artikel: Hopelijk zet niemand het artikel ergens neer. Dat mag namelijk niet – auteursrecht, remember!

  8. Renzo

    Je hebt het idee van het artikel in elk geval begrepen, Saskia!
    op een ned. universiteit wordt de koran een basis voor wetenschap bedrijven: allah heeft de wereld geschapen als waarheid….dat krijgen onze studenten mee… het is een giller!

  9. Saskia

    Er zouden geen consequenties moeten zitten aan de weigering iemands hand te schudden. Ik denk dat als de gedupeerde man, wiens uitkering gekort is vanwege deze weigering, een juridisch proces start, hij dit zal winnen.

    Ik denk namelijk niet dat de Nederlandse overheid gemachtigd is omgangsvormen tussen burgers en ambtenaren voor te schrijven.

  10. Saskia

    Renzo zei:
    Maar ik begrijp dat jij het prima vindt als minderwaardig mens behandeld
    te worden..

    Het niet geven van een hand wordt door sommigen als respect tonen uitgelegd. In onze heterogene cultuur zullen we in de toekomst wel vaker voor dat soort verrassingen komen te staan.

    Ik persoonlijk ben juist blij niet altijd gedwongen te zijn handen te schudden met iedereen of er maar op los te zoenen.

    Jouw redenering volgend zou je ook moeten vinden dat Islamcritici moslims als minderwaardig beschouwen, omdat voor moslims gezichtsverlies erg pijnlijk is.

  11. nicolet

    Wel erg gemakkelijk, Renzo, om zulke grote stappen te nemen. Tot nu toe zie ik het verband nog niet tussen moslims die een universitaire studie volgen en zij die clitorissen plegen af te hakken. Marcel van Dam past dit techniekje ook altijd toe als hij zijn gelijk niet kan halen. dat neemt niet weg dat het aardige discussiestof oplevert

Geef een reactie

