Politiek

“We bedrijven allemaal politiek in mindere of meerdere mate. Niemand is oprecht. Je kunt het je niet permitteren. Je kunt het je zelfs niet permitteren even tussen neus en lippen door te verklaren dat je de overige tijd helaas onoprecht moet zijn. Het lijkt flink dat ik dit allemaal opschrijf, maar ik ben ook wel zo verstandig alleen in abstracto over de zaak te spreken en geen voorbeelden van mijn onoprechtheid te geven. Ik kan het me niet permitteren.”
– Boudewijn van Houten, Erotisch dagboek, 27 mei 1970 –

4 gedachten over “Politiek

  1. Trude

    Dat is wel een open deur intrappen.
    Het is trouwens maar goed dat iedereen politiek/onoprecht is. Het lijkt me vreselijk om de hele dag door de waarheid te moeten spreken of te moeten aanhoren.
    Kom op Boudewijn! Geef eens wat voorbeelden van je onoprechtheid; als er iemand is die dat durft ben jij het wel!

  2. renzo

    Lees de rest van Van Houtens erotisch dagboek, Trude! Hij is echt zeer openhartig! Eindelijk, ik heb het al zo vaak gezegd, eens een schrijver die er niet op uit is ALLEEN MAAR een gunstig beeld van zichzelf te schetsen, zoals alle dagboekschrijvers, nee, alle mensen doen.

  3. bj

    Lees ook de dagboeken van Hans Warren. Vooral het dagboek 2001, waarin hij tot aan de dag van zijn dood zijn eigen aftakelingsproces beschrijft en de ruzies met zijn vriend die hem verzorgt. Zeer open en eerlijk.

Geef een reactie

