A. Moonen

Gisteren in Den Haag “omgelegde dagen” van A. Moonen gekocht. Op de voorkant een omvallend schaakstuk, binnen in een merkwaardige brief aan ‘mevrouw Karpov’ . Moonen, geniaal schrijver, uitvinder van vele nieuwe woorden – maar hoe zou het toch met hem gaan? De laatste keer dat ik hem zag was met Donald Olie; we gingen naar het gesticht in Capelle a/d IJssel; hij zat op de gesloten afdeling.
Op de weblog van Simon Vinkenoog staat dat Moonen in een rolstoel zat: http://www.simonvinkenoog.nl/pages/archief/nov04.html

3 gedachten over “A. Moonen

  1. Dennis

    Van de Moon heb ik nog nooit wat gelezen. Van de Vink ook niet. Wel weet ik dat ik die laatste een irritante vent vind terwijl ik voor de eerste sympathie voel.

  2. Donald Olie.

    DENNIS, MOONEN IS ECHT GENIAAL. MET HEM VERGELEKEN ZIJN KANONNEN ALS REVE EN HERESMA
    DILLETANTEN. IK HEB HEM MEERDERE MALEN GEINTERVIEWD; UNIEK.
    ZO SPRAK HIJ OOIT:’ MENEER OLIE, MIJN GESLACHT NEEMT SOMS DE VORM AAN VAN EEN ECLIPS, DAN WEER VAN EN VIJF DOLLARBILJET, MAAR MEESTAL LIJKT IE OP EN PAPERCLIP. MIJN GESLACHT IS ZO MONSTERLIJK GROOT DAT IK GEWEIGERD WERD OP HET NAAKTSTRAND. ‘GAAT U MAAR NAAR DE MANEGE’, ZEIDEN ZE.
    NU OVERWEG IK HEM ALS CEINTUUR TE GEBRUIKEN.’

Geef een reactie

